Nigdy nie rozumiałem wegetarian. Dla mnie obiad bez mięsa to nie obiad. Żyję aktywnie i potrzebuję konkretnego paliwa, aby napędzić swoje mięśnie.
Po dobrym treningu na siłowni albo basenie, nie ma nic przyjemniejszego niż konkretna porcja stejka.

Są jednak ludzie, dla których wystarcza miska kiełków, aby sprawnie funkcjonować.
Utrzymywanie takiej diety wiąże się z pewnym ryzykiem, z powodu niedoboru ważnych składników.

Problemy z powodu diety wegetariańskiej

Niedobór witaminy D i wapnia może po pewnym czasie powodować zmiękczenie zębów. To sprawia, że są bardziej podatne na próchnicę i choroby przyzębia.
Witamina D jest wytwarzana w organizmie w naturalny sposób, przez słońce. W naszym klimacie przez większość roku pogoda nie zachęca do kąpieli słonecznych, ale teraz gdy mamy lato, wegetarianie powinni jak najczęściej przebywać na powietrzu.
Niedobory wapnia można łatwo usunąć odpowiednią dietą.

Osoby, które nie spożywają w ogóle potraw pochodzenia zwierzęcego, narażone są także na niedobór witaminy B2 i B12. Jedzenie różnorodnych owoców, warzyw i mieszanek ziarn mogą uzupełnić niedobór najważniejszych składników odżywczych.
Dodatkowo warto spożywać margaryny roślinne, mleko sojowe oraz dodatkowe porcje zielonych warzyw liściastych.
Jeśli nie możecie uzupełnić niedoborów np. zimą z powodu słabej jakości dostępnych warzyw i owoców, to powinniście łykać suplementy diety.

Zdrowa dieta i dobra higiena jamy ustnej, to najlepsza ochrona przed problemami z zębami oraz dziąsłami.
Należy przestrzegać głównych zasad żywieniowych, czyli jeść zróżnicowane owoce, warzywa, zboża i rośliny strączkowe.
Wtedy z pewnością zęby będą mocne i zdrowe.