Odporność jesienią – jak ją wzmocnić?


Nieodłączny temat każdej jesieni, to jak podnieść sobie odporność? Mój niezawodny sposób to kiwi + grejpfrut + odpowiedni ubiór. Wietrzyć pomieszczenie i nie przegrzewać się.
Dziś skupię się głównie na owocach i warzywach, które skutecznie poprawiają odporność całego organizmu.

Grejpfrut

To mój stary i sprawdzony od lat wspomagacz. Zawiera dużo witaminy C, która podnosi naszą odporność. Zawiera też flawonoidy, które zwiększają aktywność układu odpornościowego.

Kapusta

Kapusta zawiera glutaminę, która wzmacnia system odpornościowym i może ograniczyć ryzyko zachorowania na raka.

Szpinak

Przez wielu znienawidzony, ale zdrowy. Też nigdy nie lubiłem szpinaku, dopóki nie zjadłem go podsmażanego w połączeniu z czosnkiem i sosem śmietanowym, Tak to go można jeść.
Szpinak zawiera kwas foliowy, który pomaga w naprawie DNA i w produkcji nowych komórek. Zawiera też:
– błonnik, który reguluje nam pracę jelit
– przeciwutleniacze, które naprawiają komórki
– witaminę C
Ogólnie warto od czasu do czasu dorzucić szpinak do obiadu.

Jagody acai

To rzadko spotykane u nas jagody, który zawierają mnóstwo antocyjanów, czyli związki wspomagających ukł. odpornościowy. Chronią przed starzeniem się i chorobami.
Podobne właściwości mają też czarne porzeczki.

Pieczarki

Pieczarki zawierają dużo selenu, który od dawna jest znany jako środek ochronny przeciwko grypie. Zawierają też przeciwutleniacze i witaminy z grupy B.
Według badań grzyby należy dorzucić do swojej diety, ponieważ działają antybakteryjnie, antywirusowo i antynowotworowo, czyli same plusy.

Zielona herbata

O korzyściach z picia zielonej herbaty już pisałem, dlatego nie będę się powtarzał. Ten element powinniście na stałe wrzucić do swojej diety. Co prawda zostawia więcej osadów niż czarna herbata, ale jest od niej o wiele zdrowsza.

Czosnek

Czosnek to taki naturalny antybiotyk. Zawiera dużo przeciwutleniaczy i chroni przed wrzodami żołądka i rakiem jamy ustnej.
Niestety wyziew po nim jest niezbyt zachęcający, ale można to zwalczyć pietruszką albo kapsułkami Air Lift.

Brokuły

Brokuły zawierają glutationy, które wspomagają układ odpornościowy. Zawierają też dużo witaminy A, redukują ryzyko raka i spowalniają procesy starzenia.

Migdały

Migdały zawierają więcej zdrowych tłuszczów niż orzechy włoskie i nie wiem dlaczego jest takie ogólne parcie tylko na orzechy włoskie. 1/4 szklanki migdałów dostarcza ok. 50% dziennego zapotrzebowania na wit. E, która ma wpływ na odporność. Zawierają też ryboflawinę i niacynę, które redukują stres.

Profilaktyka to najtańszy sposób na zachowanie zdrowia. Nie inwestuję w szczepionki, bo równie dobrze mogą mi wstrzyknąć roztwór soli fizjologicznej. Będzie to miało dokładnie taki sam wpływ na moją odporność.
Lepiej zainwestować w zdrowy tryb życia. Wystarczy wiedzieć co warto jeść, a czego lepiej unikać i z pewnością dłużej pożyjecie zdrowi.